Om oss

Gruppens historie

På pluss-siden

Popken Fashion Group er et internasjonalt opererende, familiedrevet moteselskap som spesialiserer seg i mote i større størrelse. Samlingen av våre fire merker Ulla Popken, GINA LAURA, Studio Untold og JP1880 selges i omtrent 600 butikker, samt gjennom våre nettbutikker med mer enn 3600 ansatte i over 30 land. En vertikal forretningsstruktur, vokst jevnlig over mange år, , så vel som den mer og mer differensierte flerkanalsstrategien har vært de avgjørende faktorene for vår utvidelse frem til dette punktet. Sammen med våre know-how fagmann om mote og riktig passform, innovative ånd, god følelse av trender og kundetilgjengelighet, vi har et ideelt grunnlag for fremtidig suksess.

Fra et lite tekstilt selskap til mote Gruppe

I begynnelsen av 2012, Ulla Popken GmbH og GINA LAURA GmbH & Co. KG slått sammen under paraplyen av Popken Fashion Group. Å komme dit har vært sterkt preget av krevende utfordringer, fantastiske mennesker, et sterkt familieengasjement og gode visjoner. Liten oversikt over viktige milepæler.

• 1880
Johann Popken etablerte Textilhaus Popken i Hameln / Tyskland.

• 1968
Friedrich Popken, barnebarn av Johann Popken og hans kone Ursula åpnet den første barsel spesialforretning Mami & Baby i Oldenburg.

• 1977• 1977
Klaus Dirks etablerer Buddelei-Mode GmbH & Co. KG. Det dannes et raskt voksende nettverk av avdelingskontorer.

• 1977-1984
En landsdekkende butikkjede og en postordrevirksomhet er satt opp. I tillegg begynner Ulla Popken som franchisegiver.

• 1986
Den første testen med å sende pluss størrelser per postordre ser lovende ut.

• 1987
Ulla Popken – Ung mote fra størrelse 42 og oppover er registrert i handelsregisteret. De ti første Ulla Popken-butikkene åpner samme år.

• 1991
Utvidelse av forretningsaktiviteter og den første av mange utvidelser.

• 1993
Astrid Popken, datter av Friedrich og Ulla Popken, og ektemannen Thomas Schneider etablerer Ulla Popken Ltd. i U.S.

• 1999
Lansering av Ulla Popken nettbutikker.

• 2008
Generasjonsskifte: Thomas Schneider overtar ledelsen av Ulla Popken GmbH i Tyskland.

• 2010
Lansering av GINA LAURA nettbutikker.

• 2011
Herreklær etiketten JP1880 introduseres via postordre. De første JP1880-butikkene åpner samme år.

• 2012
Etablering av Popken Fashion Group. Etter oppkjøpet av GINA LAURA GmbH & Co. KG, er merkene Ulla Popken og GINA LAURA forent under paraplyen til Popken Fashion Group.

• 2015
Etablering av Young Fashion Labels Studio Untold.

Ulla Popken Merket

Mote av topp kvalitet for mektige kvinner med egne sinn, som følger deres egen smak – det er det Ulla Popken handler om. Med mykt flytende stoffer, fasjonable snitt i perfekt passform, innovative materialer og moteriktig farger og mønster stil er av essensen – ikke størrelsen.

Mote for enhver anledning

Hver måned tilbyr en ny linje hverdagsmote, jobbantrekk, penklær og sportsklær, badetøy, lekent undertøy, tilbehør og sko. Ulla Popken har det perfekte antrekket for enhver stil og enhver anledning i størrelsene 42 til 68.

Ulla Popken Norge

Det norske selskapet “Startup AS” er franchisetaker partner av Ulla Popken i Norge. Den første butikken i landet åpner i mars 2020 i Ski StorSenter. Butikken på 160 m2 ligger i andre etasje, og tilbyr hele spekteret av Ulla Popken-kolleksjonen. Med de månedlige kolleksjonene holdes norske damer oppdatert med de siste motetrendene. På samme tid, mars 2020, åpner  nettbutikken www.ullapopken-norge.no dette så vi kan nå kunder i hele det Norske land.

Du kan følge med på alle Ulla Popken-aktiviteter i det norske markedet på vår FB side “ Ulla Popken Norway og på Instagram.